kiwiopreis.reismee.nl

Living the student city life

G'day mate!


Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik heb het dan ook zo druk! Ik zit inmiddels in week 8 van mijn cursus en ben nu alweer bijna 9 weken in Australië. Wat een totaal ander land dan Nieuw-Zeeland! Afijn, wat heb ik in de afgelopen 4 weken (heel oktober dus) uitgespookt?!

Iedere week was eigenlijk wel een beetje veel van hetzelfde, alleen de weekenden verschillen van elkaar. Ik heb weer nieuwe huisgenoten erbij: de Nederlandse Julie, de Zwitsers Franse Candice en de Japanse Ekumu (schrijf ik vast totaaaal verkeerd) en helaas speculaas heeft Simon het huis al een tijdje terug verlaten en heeft nu ook Cristobal de Chileen ons vaarwel gezegd. Maar: ook leuke nieuwe mensen en dus werd het tijd voor nieuwe donderdagavond-etentjes en feestjes! Na een geslaagde tortilla avond vonden Charly en ik dat het een traditie moest worden. De volgende donderdag werd hamburger night! Dit was onwijs gezellig en ik heb de hele avond burgers staan bakken en kon op het laatst ook genieten van een lekkere hamburger. Daarna het gebruikelijke: indrinken (tja studentencultuur hè!) en uit in club Ivy. Ons studiehuis is trouwens heel sociaal: we hebben ook al twee keer een movienight gehouden!

Vrijdag is het altijd een pretje om naar school te gaan na een avond uitgaan (maar hè, eigen schuld), maar voor eens was het niet erg want we hadden een excursie gepland staan! Vanwege de mock test (oefenexamen) hadden we een dag ontspanning en gingen we met alle Cambridge klassen naar Holy Moly, midgetgolf. Ik sloot aan bij een groep meiden van een andere klas om wat te mengen en zij waren zeer vriendelijk en we hadden dikke pret! Nog even op de foto geweest met E.T. (deze E.T. phones ook graag naar home) en daarna gingen we via een ijszaak naar een rooftop bar waar we de hele middag zaten te kletsen. 's Avonds ben ik lekker thuis gaan eten en heb ik een ontspannen avondje gehad (even bijkomen van het uitgaan!).

Zaterdag was een regenachtige dag en ik heb gelukkig voor het regende mijn boodschappen gehaald, maarja wat te doen in de middag? Ik ben naar het museum of contemporary art geweest, vlakbij het Sydney Opera House. Wat ziet dat er anders uit in de regen! De tentoonstellingen waren mooi, soms apart of bizar maarja dat is vaak met contemporary art. Blij dat ik er even uit was geweest, maar daarna ging ik weer lekker terug naar huis om te koken. Zondag was een lazy dag. Ik heb wat gekletst met mijn huisgenoten en heb wat gestudeerd. Op naar een nieuwe week.


Op maandagavond heb ik een gezellig filmavondje met een paar huisgenoten gehad. Dinsdag was eigenlijk mijn yogales maar omdat ik nog mijn ticket voor de Sky Tower had en die in het weekend zou verlopen ging ik samen met Danique rond zonsondergang naar de toren. Helaas voor ons werd het precies op dat moment bewolkt en toen we bij de toren aankwamen werd ons aangeraden een andere keer te gaan. Dus maar weer teruglopen naar huis. Eenmaal terug kwam ik een huisgenoot tegen (Candice) die vroeg of ik mee wilde naar het Noodles festival. Haha! Even uitgezocht wat het precies was en na het zien van foto's van eten was ik om. We gingen samen met nog twee andere meisjes die onder ons wonen en ontmoetten nog een paar andere bij het festival zelf. Daar ontmoette ik o.a. de Nederlandse Marou, gezellig! We hebben gekletst en gegeten en het was heerlijk, een ontspannen avondje! Het eindigde hier nog niet, we gingen nog even een drankje doen in een bar. Hier nam ik op de gok het biertje 'Little Beauty' (haha, opzettelijk) en we genoten van nog een gezellig momentje kletsen. Daarna ging iedereen weer terug naar huis.

Woensdag was eigenlijk niks bijzonders, behalve.... dat ik samen met mijn leerkracht ervoor heb gekozen om voor het CPE examen te gaan! Het proficiency examen, het hoogste en moeilijkste niveau! Dit betekende ook dat ik eerder naar huis kon gaan!!!!! Ik was helemaal door het dolle heen, heb met mijn ouders gebeld en later met Jasper en iedereen op de hoogte gebracht en 's avonds meteen mijn vlucht omgeboekt. Blij als ik was heb ik ook nog even wat geshopt. Even belonen!

Donderdag was het weer feest in studyhouse 617 level 3 en het thema was pizza. Het was wat ingewikkelder omdat iedereen op andere tijden at en er maar 2 pizza's tegelijk in konden, maar ach, het was gezellig. Daarna met een flinke groep in level 2 drankjes gedaan en uitgegaan. Ik heb iets te hard gefeest en ben vrijdagochtend niet naar mijn eerste les gegaan... Oeps! Lesje geleerd. Al hoorde ik dat ik niet veel had gemist, want we hadden een vervanger die dag en het liep allemaal wat stroef. 's Avonds in de herkansing om de Sky Tower op te gaan... en ja hoor! Het was prachtig weer en we genoten van de zonsondergang hoog bovenin de toren. Eenmaal terug was ik van plan te gaan tukken, maar Candice had een fles rode wijn open getrokken, er werden meezing liedjes opgezet en binnen de kortste keren stond ik samen met Cristobal (Spanjaard) het liedje My Way met volle overtuiging te zingen. Al moet ik zeggen dat ik dankzij de wijn wel zo weg was toen ik in bed lag!

Dat weekend bestond uit twee totaal verschillende dagen: zaterdag druk druk druk en zondag niksen. Zaterdag begon ik mijn dag door naar het body, mind en spirit festival te gaan samen met Melanie, een Zwitsers Frans meisje die hier als au pair werkt. Het was wat zweverig allemaal en het schijnt dat mijn hele lichaam geblokkeerd is, maar dat kon wel gezuiverd worden!!! Jaja. Ik ben daar niet zo van, maar het was wel leuk. 's Middags naar Bondi Beach vertrokken om samen te voegen met mijn huisgenoten en mensen van school. Ik heb mijn eerste duik in de zee genomen! BRRRRRRR. Super koud! Maar wel verfrissend (en gelukkig geen haaien!). Het weer sloeg al gauw om en toen ben ik samen met Marou en Solene (Frans meisje, woont onder mij) teruggegaan naar huis en zijn we na wat op te frissen naar Luna Park gegaan. Dit is een soort kermis, maar het is heel klein en heel duur. Het was leuk om te zien en weer die kermiservaring te voelen, maar we waren na een tijdje alweer weg. Ik kwam thuis en heel Nederland vierde feest op mijn verdieping: alle Nederlanders hadden zich die avond in ons studiehuis verzameld en waren aan het indrinken. Ik trok me terug op mijn kamer om te bellen en toen ze weg waren ging ik nog wat te drinken voor mezelf inschenken. Cristobal (Chileen) had zijn vrienden uitgenodigd en het was nogal een melige boel en binnen de kortste keren was ik mee aan het drinken en besloot ik spontaan om mee uit te gaan. Helaas, les niet geleerd, ik feestte weer veel te hard en lag zondag voor pampus in mijn bed, terwijl we eigenlijk naar een dierenpark zouden gaan. Ik zegde maar af (gelukkig iemand anders ook) en heb die dag niet veel uitgevoerd.


Die week weer fris en fruitig begonnen, weer naar yoga gegaan op woensdag en 's avonds samen met Marou en Solene een hapje gegeten in een schattig Japans restaurant om onze plannen voor een weekendje Brisbane te plannen! Donderdag weer eet/feestavond met ons studiehuis, deze keer wilde Candice voor ons koken. Ze heeft heerlijke pasta gekookt en daarna hebben we weer gezellig wat gedronken en zijn weer wezen feesten, as usual. Vrijdag voelde ik me nog steeds niet beter (was de hele week al snotterig en moest hoesten) en het werd 36 graden die dag, en nadat mijn alarm ging kreeg ik een appje van Candice of ik a) naar school ging (nee) en b) dan mee naar het strand wilde. Dus even een baaldag. Ik heb mijn leerkracht een berichtje gestuurd, kreeg een berichtje terug dat ze me sterkte wenste en dat ik maar lekker moest uitrusten op het strand (knipoog smiley) en dus niks aan de hand. Ik werk hard genoeg dus een keer een baaldag mag best! We hebben een gezellige dag op Bondi Beach gehad, ik heb mijn tweede duik gehad (brrr, maar niet voor lang gelukkig) en we zijn aan het einde van de middag met een paar Spaanse mensen mee gegaan om wat te eten en daarna nog koffie te drinken. Het weer sloeg ineens om en toen besloten we maar terug te gaan en eenmaal thuis even lekker te gaan douchen. 's Avonds was ik niet van plan om uit te gaan, maar we werden uitgenodigd door Marisa en Cristobal (Spanjaard) om mee wat te gaan eten in Chinatown omdat zij met wat klasgenoten gingen. Oké, waarom niet. Ik had al diner gegeten, maar kon best nog wel wat eten. We schoven aan in een klein, druk restaurantje en bestelden twee grote wokpannen met van alles en nog wat erin. We hadden gezegd: niet spicy, maar poepoe dat was spicy! Het tintelde nogal! Ik was de enige die met stokjes kon eten, iedereen at uiteindelijk met een vork. 2 weken Vietnam heeft zijn vruchten afgeworpen! Na het eten gingen we nog naar een Irish pub waar we nog wat drankjes deden, gezellig met de muziek meezongen en daarna was het feest weer voorbij. Cristobal de Chileen kwam nog afscheid nemen, want op zaterdag vertrok hij weer naar Chili. Zaterdag heb ik geen fluit uitgevoerd en heb gechilld met Cristobal en Marisa, die ook geen fluit uitvoerden. Boodschappen doen was mijn hoogtepunt die dag. En toen... 's avonds weer uit! Pf, 3 keer op rij, dat kan ik niet meer aan op mijn leeftijd! Het was wel heel gezellig en we zijn naar een nieuwe bar gegaan, waar we wederom drankjes deden en wat dansten. We sloten af met een midnight snack (ik dan) en waren om 4 uur terug. Tja, ik moest zondag om 7 uur op.... Oeps. Vermoeid werd ik wakker, moest nog haasten om mijn trein te halen en heb gelukkig met een sprintje de juiste trein kunnen pakken. De treinrit duurde 2,5 uur dus kon ik gelukkig wat bijslapen. Eenmaal in de plaats Katoomba ontmoette ik Melanie, die ergens anders in de trein zat omdat ik laat was, en gingen we samen op weg naar de Blue Mountains!

De Blue Mountains is een groot nationaal park vol met.... bergen (verwacht je niet) en soms kan je een blauwe gloed in de verte zien. Heel indrukwekkend. Ook zagen we de three sisters, een rotsformatie van drie hoge steile rotsen naast elkaar. We besloten twee wandelingen te doen en dit duurde ongeveer 3 uur bij elkaar. Ik was lekker voorbereid: handtas mee, waterfles vergeten (gelukkig 20 graden) en mijn converse schoenen aan in plaats van mijn wandelschoenen. Goed gedaan! Het ging gelukkig wel, ik kon water drinken van Melanie en we liepen een prachtige wandeling. Af en toe keken we uit over de eindeloze vallei, de grote hoge waterval en waren omringd door de torenhoge kliffen. We moesten eerst echt flink naar beneden, liepen daarna een tijdje vlak en moesten daarna de gevreesde 'giant staircase' op. Pf, 1 uur steil klimmen, we moesten die rotsen weer op! Hijgend en puffend en stapje voor stapje liepen we omhoog. Tot onze verbazing sjeesden we er doorheen, na een halfuur waren we bij de 3 sisters aangekomen. Nog even van dit uitzicht genoten en daarna was het tijd om terug te gaan naar het bezoekerscentrum, waar ik 1 minuut boven het waterfonteintje heb gehangen. Daarna namen we de bus terug naar Katoomba station en namen de trein terug naar Sydney. Ik heb weer lekker zitten dutten in de trein en nam afscheid van Melanie. Eenmaal thuis lekker aardappels geschild, kipburger gebakken en een salade gemaakt en nog even wat gestudeerd, want morgen heb ik weer een nieuwe mock test! We gaan het zien, hopelijk heb ik een betere score dan vorige keer! Maar deze week heb ik eindelijk een super score gehaald op zowel lezen als luisteren en mijn schrijven is altijd dik in orde, dus ik ben eigenlijk wel vol vertrouwen. Nogmaals, we gaan het zien.


En dan is het alweer bijna november! De tijd vliegt, ik heb nog 4 weken te gaan. Ik heb mijn weekenden al gepland en de donderdagavonden zijn ook al bedacht, dus op die manier gaat het nog sneller. Aan de ene kant heb ik zin om naar huis te gaan, aan de andere kant bevalt mijn leven me nu ook wel. Nog even genieten dus!

Cheers!!!!!


Reacties

Reacties

Jasper

Drie keer op rij uit, dat kan ik niet meer aan op mijn leeftijd?? Ouwe taart?? Zonder dollen, klinkt weer hartstikke leuk, volgens mij vermaak je je prima. Nog een maandje en dan zien we je weer, we kijken er naar uit!??

Pap

Wat een verhaal. Volgens mij heb je je de tijd van je leven. Studeren, beetje yoga en sporten en lekker chillen enuitgaan. Toe maar.
Geniet er nog maar van. Over een maand zien we je weer op Schiphol. I just can't wait

Greetje

Geweldig wat een verhaal!Je gebruikt je tijd daar goed! Succes met je examen!

José

Je hebt een heeeeul zwaar leven ? geniet nog maar ff van alle gezelligheid en vrijheid. En tot over 29 dagen, dat is minder dan een maand!✈?

Marijke de Bruijn

Je vermaakt je wel. ik hoop dat je je leven in Barendrecht niet heel erg saai zult vinden.
Wij hebben je verhalen allemaal met veel plezier gelezen.
Succes met je examen.

Ingrid

Wat weer leuk om je belevenissen te volgen.Je hebt echt een top tijd daar, gaaf hoor.Geniet er nog van???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active