kiwiopreis.reismee.nl

The end is near

G’day mate!

De laatste week in Sydney is alweer aangebroken, over precies een week stap ik op het vliegtuig terug naar Nederland en is dit avontuur voorbij. November was ook weer een gezellige maand en heb ik weer van alles en nog wat uitgespookt!

Donderdag 31 oktober was het Halloween in Sydney en mijn gekke huisgenoten wilden dit graag vieren! Dus onze traditionele donderdag food/party night werd omgetoverd in een Halloween feestje! Mijn kostuum bestond uit een shirt met daarop: ‘who you gonna call? Ghostbusters’ (vond ik zelf vooral erg leuk) en een zwart rokje en ik had donkere make-up op en nepbloed op mijn armen. Tot zover mijn ‘enge’ kostuum, want ik ben daar natuurlijk niet zo van. Andere mensen hadden maskers, diadeems, enge make-up en wat dan nog. We hadden veel lol in ons studiehuis en zijn daarna verkleed en al naar een club gegaan waar ze een Halloween avond hadden, waar we nog vreemdere kostuums tegenkwamen! Gezellig avondje!

Vrijdag stond er weer een excursie met de Cambridge klassen gepland! Deze keer gingen we naar het Royal National Park, anderhalf uur rijden vanaf Sydney. Ik haakte aan bij dezelfde club meiden van de vorige excursie en we trokken de hele dag samen op. We hebben eerst een tijdje bij het water gelegen en gingen daarna lekker zwemmen. Althans, dat houdt in: Sally en ik renden steeds als gekken het water in en gilden daarbij, waarna we omvielen in het water. De anderen keken ons aan en vonden ons maar koekkoek maar deden daarna wel mee! Wat een pret. We hebben nog drie meiden ingegraven en hebben radslagen en handstanden op het strand gedaan. Weer even lekker dollen. Om 3 uur reden we met de bus terug naar Sydney en ging ik lekker al het zand van me af douchen en heb ik een relaxed avondje gehad.

Zaterdag besloot ik om even een dagje ‘me-time’ te hebben en ben ik naar Mrs. Macquirie point gelopen, wat vlakbij de botanische tuin ligt. Het was een mooie wandeling en het was ook lekker weer! Op dit punt heb je een heel mooi uitzicht over de haven, de harbour bridge en het Sydney Opera House. Ik heb daarna lekker gepicknickt met het Sydney Opera House op de achtergrond en ben daarna via de botanische tuin naar de art gallery gelopen. Er was een mooie tentoonstelling, maar het was niet heel groot dus was ik er zo weer uit. Daarna weer terug naar huis gelopen en lekker gekookt. ‘s Avonds gezellig een drankje gedaan.

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik ‘s middags met Melanie naar de Grounds of Alexandria gegaan. Dit is een soort tuin te midden van industrieterreinen en is een prachtige oase van groen en bloemen. De restaurantjes gebruiken eerlijke en lokale producten en we besloten hier te lunchen. Ik zat bommetje vol na mijn lunch! Daarna zijn we weer teruggegaan want het begon te waaien en het werd grijs. ‘s Avonds weer lekker rustig avondje gehad.


Die week daarna lekker naar yoga gegaan op woensdag en weer een gezellig feestje gebouwd op donderdag, maar zonder avondeten! Althans, we aten wel maar ieder at voor zichzelf. De Spanjaarden wilden namelijk Spaanse avond houden, maar wilden dit liever op vrijdag doen omdat ze liever niet op donderdag uit gingen. Wij hebben donderdagavond wel een gezellig feestje gehad in ons studiehuis en vertrokken daarna naar de club, waar ik weer eens lekker helemaal los ben gegaan (dusdanig dat ik vrijdag weer de eerste les skipte). Vrijdag was ik wat moe, maar dat weerhield mij er niet van om met de anderen uit te gaan! We gingen naar een andere club en bleven niet te lang, maar hadden het verder leuk.

Zaterdag gingen we met een paar van de vaste club naar Bondi, waar we de sculpture walk deden. Dit was een pad waarbij je langs allerlei sculpturen liep, die aan de rand van het water stonden. Super tof, al waren sommige sculpturen vrij bijzonder. Hierna gingen we terug naar het centrum en deden we nog een drankje tot de zon onderging. We gingen allemaal terug naar huis en ik ging lekker eten, terwijl de rest uit eten gingen. Ik moest die avond vroeg naar bed, want de volgende dag moest ik vroeg op!

Zondag deed ik namelijk samen met drie meiden van Cambridge mee aan de Colour Run! We gingen al vroeg ernaartoe, want niks is vervelender dan rennen in de hitte. Bovendien wilde we het event vanaf het begin af aan al meemaken dus stonden wij enthousiast bij de start klaar om 8:30. We moesten 5 kilometer afleggen en kwamen na elke kilometer in een gekleurde zone. Aan het einde van de rit waren we natuurlijk helemaal verkleurd en zat het gekleurde poeder overal, maar we waren blij en sloten ons aan bij het podium op het terrein. Hier werd een goed feestje gebouwd! Het was echt heel erg leuk. Af en toe gooiden ze pakjes met poeder in het publiek en werd er afgeteld, waarna we allemaal tegelijk het poeder in de lucht gooiden en het een kleurenfestijn werd. Helaas speculaas transformeerde ik hierdoor in Shrek (of Fiona), omdat het poeder op mijn hoofd zich mengde met zweet en een dikke brij vormde in een groene kleur. Yiikes! Gauw mijn hoofd maar af gedaan toen we zaten. We hebben nog wat tijd doorgebracht op het terrein en vertrokken toen het event over was. Eenmaal thuis heb ik drie kwartier staan douchen tot al het poeder van me af was (en die neptattoo op mijn been!) en nog vond ik poeder in mijn neus en oren, maar ik was weer schoon. Daarna heb ik nog een drankje gedaan en ben ik weer naar huis gegaan om te koken en nog een rustig avondje te hebben.


En deze week eigenlijk weer hetzelfde riedeltje: woensdagmiddag naar de yoga en donderdag food/party avond! Oja en op dinsdag heb ik met Marou een hapje gegeten in Chinatown en we zijn daarna een lekker ijsje gaan halen. Donderdag was het Marou die voor ons ging koken: seafood pasta! Jammie. We gingen daarna weer uit in club Ivy en ik heb er die avond extra van genoten, want het was alweer mijn laatste keer naar deze club! Ik ga er namelijk alleen op donderdag heen en komende donderdag kan ik niet uit vanwege mijn examen. Dus.. Jammer maar dat was het dan! Het was echt heel leuk en ik had het niet beter af kunnen sluiten.

Vrijdag ben ik met de vaste club wat gaan drinken in een chique rooftop bar, maar ik ben daarna weer terug naar huis gegaan terwijl de anderen uit gingen. Ik was nog moe van donderdagnacht en vond het wel weer mooi. Zaterdag besloot ik weer iets voor mezelf te ondernemen: snorkelen in Manly! Ik was namelijk nog niet in Manly geweest (schande) en wilde graag snorkelen. Twee vliegen in een klap! Terwijl ik op de ferry Sydney in de verte zag verdwijnen kreeg ik een gevoel van heimwee! Nouja, wat was dit nou?! Ik ben me toch wel verbonden gaan voelen met Sydney. Omdat ik er 3 maanden heb gewoond en zoveel leuke dingen heb gedaan is het wel een beetje mijn tweede stad geworden, meer dan ik had met Auckland. Ik ga Sydney toch wel missen! Afijn, op naar Manly. Hier sloot ik aan bij een kleine groep. We kregen eerst een wandeling en zagen wat vogels. Daarna was het tijd om onze wetsuits aan te trekken en naar het strand te lopen. Ik kreeg een leuke snorkel buddy toegewezen en eenmaal in het water tikten we elkaar steeds aan als we een interessante vis zagen. Het snorkelen ging eigenlijk vrij makkelijk, al waren mijn flippers te klein en kreeg ik een keertje kramp, maar ja eigen schuld want ik dacht dat ik beter een maat kleiner kon nemen. Desalniettemin was het een mooie snorkeltocht! Ik heb zoveel vissen gezien en prachtige onderwaterwerelden. Ik had het wel ijskoud na 1 uur in het water te hebben gelegen, maar na het uittrekken van mijn wetsuit kreeg ik het weer warm. We kregen een lift van onze tourguide naar de ferry en daar stapte ik op om terug te keren naar huis. Ik douchte al het zout van mijn lijf en kleedde me om om vervolgens weer te vertrekken naar het centrum waar ik met Melanie een hapje zou eten. Op onze weg terug naar het studiehuis kochten we een flesje rosé voor het volgende feestje in ons studiehuis! Ook nu waren we weer met een grote groep en gingen we weer naar onze vaste club tot in de vroege uurtjes.

Zondag was het wat lastig om mijn bed uit te komen, maar ben ik toch eruit gekomen en ben ik ‘s middags met Marou naar Featherdale gegaan. Dit is een wildlife park waar je kangoeroes kan voeren en met koala’s op de foto kan. WOW die zijn super schattig!!!!!! Ik wilde ze meteen knuffelen. Ze stinken alleen wel…! We hebben ook nog een mega krokodil gezien, waarvan we eerst dachten dat hij nep was maar ons rot schrokken toen zijn oog open ging. Brrrr…. En een hoop slangen en varanen en spinnen… wat is Australië toch fijn!! Gelukkig kom ik al die griezelige beesten niet tegen in de stad.


En dan is het nu alweer zondagavond en maak ik me klaar voor de laatste week! Deze week geen feestjes meer, maar keihard studeren voor mijn examens. Ik heb mijn mondeling op vrijdagochtend en mijn papieren toets op zaterdag. En dan zit het erop! Dan ga ik zaterdagavond nog uit eten en keihard feesten (niet te hard want ik wil niet met een kater het vliegtuig in) en dan stap ik zondag op 18:50 (8:50 NLse tijd) op het vliegtuig en kom ik terug naar huis na 11 maanden! Wat bijzonder, het besef dringt soms door en soms lijkt het nog ver weg. Nog even bikkelen!

Cheers <3

Reacties

Reacties

Jasper

Wat een avonturen weer, dat wordt nog afkicken dadelijk. Nog een weekje en dan kom je weer naar huis, we wachten je met smart op op Schiphol! =D

vreni

Bedankt voor de fantastische verhalen !!!
Wat een saai leven wacht je hier straks....Hahaahiiii.....
Ik wens je nog een fijne, gezellige week en sterkte met je examen !

pap

Lieverd,
wat een heerlijk verslag was het weer om te lezen. Ik ga dat missen. je hebt er volgens mij alles uitgesleept wat er maar uit te slepen valt. En wat kijk ik uit naar het moment dat je weer op Nederlandse bodem landt. We staan klaar om je met open armen te ontvangen en te knuffelen.
Lieverd, ik heb het je al zoveel keer gezegd, toch zeg ik het nog een keer: ik ben trots op je. Op alles wat je hebt ondernomene, op alle keren dat je je zelf hebt overwonnen. je hebt zoveel geleerd. deze ervaring draag je met je mee je verdere leven lang.
Heb nog een goede laatste week. hard studeren, doe dat examen, vier een mooi afscheid met je te gekke huisgenoten en kom dan als de .... weer terug naar huis. Ik bak een taart om je thuis te te vieren. Love you XXXX Pap.

Greetje

Leuk om weer te lezen van je belevenissen! Je hebt je geen moment hoeven vervelen en er alles uitgehaald wat er inzat! Veel succes met je examen en alvast een goede reis terug!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active