kiwiopreis.reismee.nl

Surfen in Raglan!


Kia ora mates!

Dit weekend kon ik weer eens niet stil blijven zitten. Het was zelfs een heel actief weekend! Zo actief, ik voel mijn spieren nu nog..
Tijdens koffie avond sprak ik weer met Maren (Belgische au pair) en we hadden het over ons volgende weekend. Ik gaf aan dat ik misschien een keer voor een rustig weekend met de familie zou gaan en zij wilde misschien gaan shoppen. Plannen gewijzigd binnen enkele minuten: we wilden naar Raglan om te leren surfen!!! En we hadden al andere au pairs gevonden die ook mee wilden. Deze keer dus geen random backpackers, maar allemaal au pairs.
We gingen met z'n vijven met de auto van Maren er naartoe. Was een ritje van 2,5 uur. Tjeetje, wat is Nieuw-Zeeland toch mooi. En wat zijn de wegen hier slecht (oef). We kwamen aan met bewolkt weer, maar dat was niet eens zo erg want surfen in de brandende hitte is misschien ook niet alles. Eenmaal daar eerst ons hostel gecheckt. Dat was verstopt in de bush bush en alleen bereikbaar door landweggetjes vol stenen en gaten. Afijn, toen we uitgehobbeld waren en onze kamer hadden gecheckt, was het tijd om te gaan surfen! Oooo spannend...
Twee au pairs hadden al eerder gesurft en we besloten dat we geen les zouden nemen, omdat zij het ons ook konden uitleggen. We huurden een surfboard (jeeeetje die zijn huge) en een wetsuit en kregen onze uitleg. Je neemt je surfboard mee het water in, je draait je board zodra je een golf ziet die je wilt pakken, je gaat op je board liggen met je voeten over de rand, je peddelt drie keer voor de golf komt en als je er op ligt met je board kom je snel omhoog en moet je blijven staan (uiteraard).
Makkelijker gezegd dan gedaan, in het begin bleef ik of op m'n board liggen en surfte ik al liggend de golf af. Een andere keer probeerde ik te staan, maar durfde ik niet, en stond ik half op mn board om er vervolgens toch af te vallen. En er zijn talloze keren geweest dat ik m'n board niet goed hield of de golf te heftig was waardoor ik er meteen af viel. Ach, het was wel erg grappig en ik vond het heelijk om zo in het water te zijn. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen, twee keer achter elkaar, om te blijven staan totdat de golf weg was en ik er zelf afsprong. Hoe trots ben ik op die twee keer!!!!!! Daarna was ik moe en had ik zout in m'n ogen, oren, neus en mond dus vond ik het wel prima. Daarnaast is het best zwaar om zo'n board de zee in te krijgen, zeker met al die golven! Soms deed ik er echt zolang over om weer een beetje verder de zee in te komen, omdat die golven me steeds terug naar het strand duwden. Ook was ik een paar keer in een super golf terecht gekomen (uiteraard niet overleefd met mijn amateur surf skills) en ging ik in de golf kopje onder. Maarja, ik kan wel zeggen dat ik een soort van kan surfen!!

Zondag hebben we het wat rustiger aan gedaan. Ik had best wel last van m'n armen en we waren pas laat op het strand, dus ben ik die dag niet meer gaan surfen. Ook met het oog op mijn al reeds geplande surf weekend in april. Dus vond ik het nu wel welletjes. We zijn 's ochtends naar een creatief markt gegaan en hebben daar rondgeneusd. Ik heb oorbellen met greenstone eraan gekocht (belangrijke steen van het zuidereiland, soort jade) en ik heb een bolletje handgesponnen mohair van de angorageiten gekocht, zodat ik daar mee kan haken. Daarna dus lekker op 't strand gelegen, gezwommen en een poging gedaan om bruin te worden en van die witte melkflessen af te komen. Zo rond het einde van de middag gingen we terug, en we besloten om op de terugweg (na een overheerlijk real fruit ijsje) naar een waterval te gaan. Dit was een prachtig uitzicht! Helaas hadden we niet genoeg tijd, anders waren we zeker helemaal naar beneden gelopen. Ons weekend zat er helaas alweer op en de terugreis naar Auckland/Silverdale begon. Het was een heerlijk ontspannen weekendje! Ben weer helemaal opgeladen voor een nieuwe week met de kids. Binnenkort zal ik ook een keer vertellen over een typische werkdag voor mij, misschien krijgen jullie dan het idee dat ik naast al die leuke tripjes toch ook wel werk hier :)
Komend weekend staat al een tijdje gepland: de Tongariro crossing! En voordat het zover is ga ik eerst even de lord of the rings films kijken, want volgens mij ga ik dit weekend naar mount doom. En ik moet helaas toegeven dat ik nog geen enkele lord of the rings film heb gezien.. Oeps. Dus morgen een marathon samen met Maren! En als pauze even een frisse duik in de zee. Ik vind het een goed plan!!

See ya!

Reacties

Reacties

José

Wow, sportief zeg! Succes met de moviemarathon?

Greetje

Geweldig Merel, je neemt het er echt van! Groot gelijk hoor!

Pap

Wat een heerlijk verhaal om te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active