kiwiopreis.reismee.nl

Waiheke Island

Kia Ora!


Inmiddels alweer mijn derde travelweekend achter de rug! Jeetje, wat gaat de tijd eigenlijk snel! Ik ben nu alweer aan het plannen voor mijn volgende weekend... :)

Dit weekend ben ik met drie anderen naar Waiheke Island geweest voor een weekendtrip. Op de wekelijkse koffieavond sprak ik met een Belgische au pair en we deelden onze reisplannen. Ik wilde zelf nog naar Waiheke Island en zij wilde daar ook nog heen, dus besloten we om samen te gaan! Zij wist ook nog iemand anders die wellicht meewilde, dus we besloten elkaar op de hoogte te houden. Op de Nederlanders in Nieuw-Zeeland facebookgroep kwam er een post van Jeroen die wellicht naar Waiheke Island wilde die week. Ik besloot hem een berichtje te sturen dat ik samen met Maren en misschien nog iemand anders zou gaan, waarop hij reageerde dat hij graag mee wilde gaan! Als laatste voegde de Duitse au pair Max zich aan het gezelschap toe. We waren compleet: 4 personen! 2 Nederlanders, 1 Belg en 1 Duitser. Europa united :).

We boekten een overnachting in een hostel en ik huurde een auto, zodat we het eiland rond konden rijden en niet afhankelijk hoefden te zijn van een bus. En fietsen hier... Well... Als je een topfit conditie hebt dan is het het proberen waard, maar om nou het hele eiland per fiets te gaan verkennen is wat zot voor woorden. Dus nee, het werd een auto. En we hadden geluk want er was er nog maar 1 beschikbaar! Dat werd de Toyota van de foto. Een witte auto, die na gebruik niet bepaald wit meer was.. Lang leve de onverharde zandwegen! Maar goed, ik loop op de zaken vooruit.

De communicatie liep niet helemaal vlekkeloos, Max kwam met een andere ferry in een andere haven aan en dus moest hij een tijdje wachten voor wij de auto hadden en hem op konden halen. Het weer leek wat onheilspellend toen we aankwamen, en toen ik wegreed begon het zelfs wat te regenen... Oh jee, wat moet je op een eiland als het regent? In de hoop dat het op zou klaren gingen we Max ophalen en toen we eindelijk compleet waren, besloten we daarna om eerst even wat boodschappen te halen. We wilden namelijk barbecueën 's avonds! We liepen eerst nog over een soort vlooienmarkt waar we verschillende Lord Of The Rings boeken zagen liggen, waarna Maren en Jeroen mij geschokt aankeken toen we de Lord Of The Ring en The Hobbit films bespraken en ik ze vertelde dat ik die nog niet had gezien.... Omdat ik de Tongariro Crossing in het weekend van 16/17 februari (yep, alweer een vol weekend!) ga lopen, vond Maren dat ik voor die tijd een marathon moest houden om alle films te kijken. Dus dat gaan we binnenkort afspreken!

Na de boodschappen checkten we in in ons hostel (prachtig uitzicht!) en borgen de boodschappen op. We vroegen een medewerker waar we absoluut naartoe moesten en kregen een map met verschillende plekken in handen. Plan voor die middag: met de auto naar Stony Batter, een korte hike, door naar Man 'O War en genieten van een winetasting aan het strand! En was ik even blij dat ik niet reed! Om bij Stony Batter te komen, moesten we over een heuvelachtige onverharde weg.. Wow respect voor Maren die dat gewoon even deed! Onze auto was na een paar minuten al niet meer zo wit als in het begin :). Stony Batter was bereikt en we liepen via farmfields er naartoe. Tussen de schapen door! De tunnels die gebruikt werden in de 2e Wereldoorlog waren helaas niet toegankelijk, omdat ze gesloten waren vanwege restauraties. We genoten van het uitzicht en besloten weer terug te keren naar de auto, want we hadden wel zin gekregen in de winetasting! Bovendien was het weer aan het opklaren en werd het erg warm daar bovenop de heuvel.

De winetasting was geweldig. We hingen met z'n vieren aan de bar en konden elk drie verschillende wijnen uitkiezen (wit of rood). Bij elke wijn gaf de sommelier een korte toelichting over waar het vandaan kwam en hoe het smaakte. Heer-lijk!! Ik heb twee witte en een rode geproefd en het mooie was: het was helemaal gratis! Nou is dat even mooi meegenomen. Na de winetasting hebben we gezamenlijk een fles witte sauvignon gekocht voor bij de bbq 's avonds en zijn we op het nabijgelegen strand gaan liggen. We wilden daar bijna gaan zwemmen, maar het was er vol met boten die aanlegden of vertrokken en dus zijn we maar terug naar het hostel gegaan om op dat strand te gaan liggen en daar te gaan zwemmen.

Mijn eerste keer zwemmen in Nieuw-Zeeland! Ja, ik weet het, heeft lang geduurd, maar ik heb a) nog niet veel goede gelegenheid/gezelschap gehad en b) mijn schouders waren na Cape Reinga best verbrand dus wilde ik het risico niet nemen. Marita had mij voor vertrek haar zwemshirt gegeven (waarvan ik eerst het nut niet helemaal van begreep want dan werd je toch niet bruin?) maar achteraf was ik er o zo blij mee want daardoor kon ik zonder zorgen over mijn schouders gewoon lekker lang gaan zwemmen! En het water is heerlijk!!! Helemaal niet koud en er zwemmen ook geen enge beesten (voor zover ik heb gemerkt dan, ik heb maar niet teveel naar de bodem gestaard). Na ons te hebben opgefrist hebben we een heerlijke bbqmaaltijd verorberd met een heerlijk glaasje (paar glazen) wijn van de winetasting en met op de achtergrond het ruisen van de zee. 's Avonds heb ik nog een lange wandeling gemaakt over het strand (en door het water) en we zijn op tijd ons bed ingedoken, omdat het best een lange dag was (6 uur op!). Helaas speculaas vonden de muggen ons heel lekker, dus heb ik nu mijn eerste muggenbeten (en het zijn er vet veel).


Zondag gingen we na een lekker kopje koffie en een muffin naar een regional park om daar een Bushwalk te doen, wat zou bestaan uit twee verschillende routes. Ha, ja, we hadden het eerste bord al gemist en liepen de route omgekeerd. In het begin ging het goed. We liepen langs de wijngaard over begroeide paadjes en we volgden de gele paaltjes. Toen we bij een heuvel aankwamen waren we de gele paaltjes kwijt, maar zagen ze uiteindelijk verspreid over de heuvel staan. En dat was het laatste paaltje wat we hebben gezien... Kort daarna liepen we op goed geluk een richting op en eindigde in een wilde Bushbush vol kronkelige paadjes die nergens op uit leken te komen. We liepen rond 20 minuten te zoeken naar de route en kwamen weer uit op hetzelfde punt. Tja, dan maar weer terug. Van goede pijlen en aanwijzingen hebben ze op deze route niet gehoord (of wij zijn gewoon niet snugger bezig geweest). We liepen dus dezelfde route weer terug en moesten nog een flink stuk klimmen, dus onze kuitspieren werden behoorlijk op de proef gesteld! Uiteindelijk boven kwamen we erachter dat we het bord voor de andere route gemist hadden en moesten daarna lachen. Ach, we hadden wel een soort bushwalk gehad, alleen niet de goede!

We sloten de dag af door naar Palm Beach te rijden en daar even voor een verfrissende duik te gaan. De golven waren hier lekker hoog! En opnieuw was ik blij met het zwemshirt, ik leek wel een slang die aan het vervellen is, zo zagen mijn schouders eruit. Afijn, geen last van gehad met dat shirt. Echt, een aanrader als je hier gaat zwemmen in de zomer! Bruin worden kan je ook op andere manieren! Na onze verfrissende duik zijn we naar een winkelstraat gereden en zijn in een café gaan zitten om ons weekend te bespreken, de financiën door te nemen en te proosten op een geweldig weekend. We hebben onze bruine auto weer ingeleverd op de afgesproken plek en zijn met de ferry teruggegaan naar Auckland.


Na dit weekend heb ik alleen nog maar meer zin gekregen om op avontuur te gaan, en ik ben dus ook al druk bezig geweest om mijn nieuwe weekend te plannen. Voorlopig staat er eerst wat anders leuks op de planning: woensdag is het Waitangi day (zie vorig blog voor uitleg van deze dag) en is het dus een public holiday. Ik hoef die dag niet te werken en ga met Ashley van mijn eerste weekend in Auckland naar verschillende events! Super gezellig!! Ik begin hier steeds meer mijn draai te vinden.

Cheers mates!



Reacties

Reacties

Greetje

Je gebruikt je tijd goed Merel wat een avonturen!Heel erg leuk om mee te lezen!

pap

wat heerlijk om te lezen. Straks wil je niet meer terug! :(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active