kiwiopreis.reismee.nl

Update: almost there

Kia ora

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik een blog geschreven heb. Terwijl het in Nederland steeds tropischer wordt, wordt het hier steeds kouder. Winter is coming! Ik heb in Rotorua een mooie NZ beanie gekocht die mijn hoofd warm houdt en ga binnenkort op zoek naar een leuke sjaal, want mijn zomerse sjaaltje houdt me niet erg warm meer. Een ding hier in Nieuw-Zeeland is erg jammer: ze hebben bijna geen van allen centrale verwarming. Gelukkig hebben we wel een heater (of airco in de zomer) in de woonkamer/keuken hangen en heb ik een kacheltje op mijn kamer staan en kan ik mijn elektrische deken op standje tropische zomer zetten, dus dat maakt het wel aangenaam. En ik heb niks te klagen, want tot nu toe heb ik mijn dikke winterjas nog niet nodig gehad en loop ik vooral in mijn fleecevest rond.

Maar afijn, even een update dus. Want ik heb vanaf morgen nog exact twee werkweken voor de boeg en dan zit het erop. Dan ben ik geen au pair meer. Nog twee keer vijf dagen werken, waarvan twee dagen niet meetellen omdat ze dan naar hun oma zijn. Het is dus echt bijna klaar en ik voel me er erg dubbel onder. Ik vind het aan de ene kant erg jammer dat ik dit gezin bijna ga verlaten, want ze zijn echt heel lief en ik voel me echt 100% op mijn gemak bij ze. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn, want ik ben nu toch wel toe aan een nieuw avontuur (wat heet, een hoop nieuwe avonturen). Maar voorlopig dus nog even twee weken volop genieten van de tijd die ik hier nog heb en zoveel mogelijk leuke dingen doen! Ik ga onder andere een avond pannenkoeken bakken en neem mijn hostouders in de laatste week mee naar een Nederlands restaurant een halfuurtje verderop. Ben erg benieuwd wat ze gaan kiezen: frikandel, patatje (met echte mayo!!), kipsaté, stamppot of pannenkoeken. Ze hebben al een keer mogen genieten van zelfgemaakte boerenkool stamppot met rookworst (bijna net zo lekker als de echte Nederlandse) en daar waren ze zeer blij mee. Zo blij dat we nog minstens vier keer deze week gestampte aardappel op hebben. Nu ben ik er wel weer even klaar mee.

Wat heb ik de afgelopen tijd gedaan? Nou in ieder geval geen weekendtripjes meer, die had ik afgezworen. Ik heb mijn haakwerk weer opgepakt en ben met een deken bezig (voor als het kouder wordt) en een dinosaurus voor Max. Voor Zoe ben ik nog aan het uitzoeken wat ik ga maken, waarschijnlijk een portemonneetje. Daarnaast heb ik wel dagtripjes gedaan. Herinneren jullie je het verhaal van die gemiste ferry nog?! Haha, ja, ik die met mijn domme hoofd (en door die domme mevrouw!!) op de verkeerde ferry stapte en de verkeerde richting op ging. Nou, ik mocht mijn ticket dus binnen 6 maanden wijzigen en heb er vorig weekend gebruik van gemaakt! Samen met Meggie en Marieke ben ik een dagje naar Coromandel peninsula gegaan. Heen reden we samen, terug ging ik alleen met de ferry. We zijn daar naar hot water beach gegaan, waar je een poeltje kan graven wat dan zeer heet is door de vulkanische grond en waar je dus lekker warm in kan gaan zitten. Wij onze eigen poel gaan graven, ieder een schep, kwamen we er na een tijdje achter dat het niet overal warm is!! Dus konden we weer opnieuw beginnen. En we hadden niet helemaal opgelet, want we hadden dus een deel koud en een deel warm. Afijn, het was een grappige ervaring. Hierna zijn we naar Hahei Beach gereden (mooi strand) en hebben we geluncht. We wilden tot slot naar Cathedral Cove gaan, maar toen we daar aankwamen kwam ik erachter dat we al moesten vertrekken als ik mijn ferry nog wilde halen (en ik wilde hem niet nog een keer missen!!). Dus geen wandeling, maar een rit terug naar Coromandel Town. Eenmaal daar nam ik om half vijf de ferry terug en genoot ik van mijn 'scenic tocht': al slapend. Eenmaal terug in Silverdale kwam Steve mij heel aardig halen van de bushalte. Daarna kreeg ik van Marita mijn opgewarmde avondeten (mashed potatoes!) en crumble toe! Helemaal lekker en ik voelde me helemaal thuis. Ik had die avond ook een kaart voor vaderdag aan Steve gegeven. Het was dan wel geen vaderdag in Nieuw-Zeeland (gek hoor, is pas 1 september) maar wel in Nederland en in zijn thuisland en hij was er erg blij mee. Ik kreeg gelijk een paar complimenten terug en werd helemaal blij toen hij zei dat ik a heart to live up to was. Wat betekent dat hij (en de rest van het gezin uiteraard) zich op zijn gemak bij mij voelt en dat het allemaal in balans is, vredig en prettig. Nou, die houd ik bij me voor mijn hele leven! Ik heb verder dat weekend nog samen met Marieke (Nlse au pair) Mount Eden beklommen (zover mogelijk met de auto gereden en toen nog naar de top gelopen) en de indrukwekkende krater bekeken. Toch wel gek dat er gewoon een vulkaan zo dicht bij Auckland te vinden is! Gelukkig niet actief.


Dit weekend heb ik veel tijd doorgebracht met de familie. Zaterdag heb ik de ochtend vooral gehaakt en 's middags met Steve en Max een bushwalk gedaan in Shakespear Regional Park. Bijzonder, want hier begon ik mijn allereerste hike (en raakte ik mijn rijbewijs kwijt, gelukkig goed afgelopen). We praatten daar een beetje over en liepen daarna de eerste wandeling naar de waterval en daarna tussen de schapen (en schapenpoep!) door naar de uitkijktoren. De terugweg was erg komisch; Steve wist een paadje terug naar het bos, maar dat ging van het oorspronkelijke pad af. En er stond een danger: keep off bord bij! Maar dat weerhield ons er niet van en we liepen de helling af, door het natte gras, het bos in. Maar na een tijdje kwamen we in de bosjes terecht, moesten we onder takken kruipen, door prikkelbosjes en takjes klimmen, we stapten bijna een rivier in, liepen door gras zo hoog dat je er tot je knieën in wegzakte en wisten uiteindelijk niet meer waar we nou heen moesten. Gelukkig bestaat er zoiets als google maps en stond het eerste wandelpad erop aangegeven. Kwestie van de goede richting op lopen, maar dat lukte na poging twee. Nou dat was me een bushwalk! Erg grappig, dat wel. In de auto haalde ik nog wat takjes uit mijn haar en mijn joggingbroek was helemaal doorweekt, maar we hadden grote pret gehad. Eenmaal terug heb ik nog wat gehaakt terwijl ik samen met Marita naar Jamie Oliver keek en Steve het avondeten maakte en weer een nieuwe crumble (jummie!!). 's Avonds had ik een event op de planning staan samen met Maritte en haar vriend. Een lichtjesfeest met foodtrucks, liveband en een glow in the dark act van circus mensen. Viel een beetje tegen, dus hebben we gezellig een hot chocolate (wit & Belgisch!) gedronken en daarna zijn we in de Irish pub neergestreken voor een drankje (al had ik cola, ik was mijn eigen bob). We kletsten nog wat en daarna vertrok ik om weer terug te rijden. Iedereen sliep al dus ben ik maar naar mijn kamer gegaan, heb mijn elektrische deken aangezet en ben maar gaan slapen. Vandaag heb ik nog een fijne dag met de familie gehad. Steve had gisteren al gevraagd of ik mee wilde naar hun oma om daar te gaan eten. Rond 11 uur vertrokken we hier naar Puhoi. Hun oma heeft sinds een tijdje een jacuzzi en Zoe wilde zeer graag dat ik er ook in ging. Nou, vooruit dan maar. En het was erg lekker! Samen met Steve, Max en Zoe een tijdje gebubbeld in de jacuzzi. Daarna een uitgebreide lunch gehad met lam roast, mashed potatoes (!!) en geroosterde groenten. En als toetje chocolate pudding! Mijn buik was tevreden. Tot slot zijn we nog naar een strand niet ver daarvandaan gereden en zijn we een beetje rond gaan struinen. In de auto terug naar huis en daar weer lekker verder haken, terwijl iedereen iets voor zichzelf deed. Avondeten was deze keer pasta bolognese met een klein beetje crumble toe en iedereen dook al vroeg zijn bed in voor morgen. Ik ga het ook niet te laat maken vanavond, want morgen gaat mijn wekker weer om 6:20 (al ga ik er dan niet uit). Ik ga genieten van elke dag en tel ondertussen ook de dagen af tot mijn nieuwe avonturen beginnen (en tot mijn ouders hier zijn!!).


Cheers en een fijne zondag!!

Reacties

Reacties

Greetje

Geweldig weer om met je mee te beleven Merel! Al was het deze keer niet zo spannend! Geniet nog van je laatste loodjes en heel veel succes met je volgende avontuur!

Ingrid

Zo leuk om je avonturen te lezen.
Leuk hoor en Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
Gr Ingrid

pap

Hallo dappere dodo, kiwi dochter. Wat vind ik het toch altijd leuk om je blog te lezen. Ik kijk er erg naar uit om die kant op te komen. en dat je ons meeneemt naar al die bijzondere plekken.
Love you. XXXX Pap.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active