kiwiopreis.reismee.nl

Halfway there!

Kia ora mensen!

Allereerst: happy birthday to my mummy! Het is onwijs gek om er niet bij te zijn. Gelukkig heb ik vorig jaar een heel tof cadeau gegeven (13 gangenmenu in The Jane) waar we dit jaar nog steeds van kunnen nagenieten. En mijn kleine cadeautje via de post is gelukkig ook aangekomen, die ik via skype heb kunnen geven. Toch nog een beetje erbij geweest.

Ook dit weekend heeft deze globetrotter niet veel uitgespookt. Het was zelfs mijn eerste volle weekend in het gezin! Zoe vierde haar verjaardagsfeestje zaterdag, dus kwamen 3 vriendinnen over. We hebben met zijn allen voor haar gezongen en taart gegeten en daarna gingen zij samen met Marita naar de film. Steve nam Max mee naar Auckland en vroeg of ik ook mee wilde. Uiteraard! Het regende wel een beetje, dus gingen we eerst naar het museum. Max nam ons als gids mee door het museum (al rennend) en liet ons erg enthousiast de onderzoeksafdeling voor kinderen zien. Beestjes kijken, dino's spotten, het was erg leuk om te zien! Daarna gingen we verder naar de dierentuin! Het regende nog steeds, maar dat maakte voor ons niet uit! Het was daardoor erg rustig dus konden we de dieren goed zien. Het leuke aan de dierentuin is dat er andere landen in voorkomen. Zij hebben bijvoorbeeld ook Australië, Zuid-Amerika en uiteraard Nieuw-Zeeland. En in dat laatste gebied heb ik de kiwi gezien! Wellicht niet heel duidelijk, want het was donker binnen (het zijn nachtdieren) maar ik heb er een gezien!!! Helemaal leuk aan het einde van de middag gingen we weer terug. Steve en Max vertrokken naar vrienden, waar Marita en Zoe ook al waren, en ik at dumplings terwijl ik een film keek. Toen ze allemaal weer thuiskwamen, kwamen Max en Zoe naar me toe en kletsten me de oren van mijn hoofd. Max ging naar bed en Zoe wilde met mij nog een film kijken, en Steve kwam er ook bij zitten omdat Zoe eigenlijk naar bed moest. We keken een romantische komedie en na een tijdje haalde Zoe haar deken, waar ik ook onder kwam te zitten en waarna ze uiteindelijk tegen me aan kroop. Ik voelde me een beetje een grote zus.

Zondag werd ik door Max uit mijn bed gehaald want zijn ouders waren even wat dingetjes halen en hij wilde kleien om half zeven 's ochtends. Ik heb hem ervan kunnen overtuigen na 10 minuten weer terug te komen, wat uiteindelijk een halfuur werd, en toen kwam hij weer terug want ik ging met hem kleien. 'Can you get out of your bed now?' vroeg hij, waardoor ik wel moest. En het mooie was: toen ik er eenmaal uit was en de klei aan het zoeken was, kwamen zijn ouders thuis en was hij alweer vergeten dat we gingen kleien.. Ach ja, had ik tenminste wat aan mijn dag. We hadden allen een rustig ochtendje. Ik probeerde eerst te haken, maar Max en Zoe kwamen beide bij mij zitten en kletsten aan een stuk door, terwijl ik mijn koptelefoon op had. Dat zat er dus niet in, want ik kon me moeilijk concentreren. Dus ging ik maar aan de tafel zitten en pakte ik mijn Japanse puzzelboekje, waar ik vervolgens de rest van de ochtend mee heb gedaan. 's Middags kreeg ik een zeer aangename Aziatische salade als lunch en daarna vertrokken ze alle 4. Ik wat tijd voor mijzelf, zij wat quality time. Ze kwamen 's avonds weer thuis, maar hadden al gegeten dus warmde ik een soepje op en wachtte in spanning af tot het 7 uur was. Dan ging ik namelijk met mijn ouders skypen en mijn verjaardagscadeautje aan mama geven! Het was een mooi en emotioneel moment, en het was even alsof ik er bij was. We zongen zelfs de kop van de kat met een echte kat op de achtergrond! Helaas voor ons wilde de kat niet meedansen.

En nu is het weer een nieuwe werkweek. Ook dit weekend doe ik geen fluit, maar dat heeft een reden. Komende twee weken is het namelijk paasvakantie hier en heb ik dus vrij. Ik grijp meteen de kans om naar het zuidereiland te gaan! Samen met een andere au pair vertrek ik de 19e en we gaan onze dagen spenderen in Abel Tasman National Park. We gaan daar hiken, kajakken, wellicht fietsen, maar: ook... SKYDIVEN!!!!!!! Helemaal te gek! En het leuke is dat ik een camera pakket erbij heb aangeschaft, dus kunnen jullie later meegenieten van mijn sprong in het diepe! En alsof dat nog niet genoeg is, ga ik daarna ook nog eens een van de Great Walks doen! Dat zijn typerende wandelingen van Nieuw-Zeeland. De wandeling duurt 4 dagen, is 53 km lang en gaat door Milford Sound. Ik slaap dus 3 nachten in hutten met 40 bedden (bunkers) en moet mijn eigen eten koken dus pannetjes meenemen (of gewoon iets anders verzinnen) en ga lekker stinken want er zijn geen douches uiteraard. Maar dat boeit mij niks, want ik ga super mooie uitzichten hebben! Oh ik heb er nu al zin in. Maar man oh man wat ga ik gesloopt zijn daarna. De eerste dag is maar een uurtje lopen, dus dat is niks, maar de drie dagen daarna zijn rond de 18 km. Say whaaaaaat. Dus zondag ben ik klaar, maar heb ik in Queenstown een heerlijke suite geboekt want dat heb ik dan wel verdiend!!! En mijn lieve hostfamily vond het prima dat ik dan maandagmiddag terug ben, ook al moet ik eigenlijk maandagochtend werken. Dat regelen ze voor me. Super lief! Ik kan niet wachten tot dit alles gaat beginnen!!

Oh nog over de titel van dit verhaal: halfway there. Ik ben inmiddels op de helft van mijn avontuur hier. En mijn avontuur is nog laaaaaaang niet klaar. Maar tjeetje wat gaat het snel! Komt natuurlijk door al die drukke weekendjes die ik heb gehad, time flies when you're having fun! Na mijn vette reis naar het zuidereiland heb ik nog niet zoveel gepland staan: tot nu toe twee weekendjes. 1 naar Wellington in juni en 1 naar Napier in mei. Ik vind het prima om het wat rustiger aan te gaan doen, want het wordt nu langzaamaan kouder, het regent meer, ik wil weer even geld sparen en er is weer een wisseling van de wacht qua leuke mensen die hier vertrekken. Dus zal ik ook weer op zoek moeten naar nieuwe reismaatjes. Maar dat komt goed, want er zijn mensen genoeg!


Nou luitjes, heb een mooie dag op deze feestelijke dag. Cheers!!!!

Reacties

Reacties

Greetje

Merel van harte gefeliciteerd met je moeder! Leuk dat jullie zondag hebben kunnen skypen! Je gebruikt je tijd goed en af en toe wat rustig is heel verstandig! Mina bakgraag werd erg gemist heb ik begrepen maar de baksels van je vader waren overheerlijk, tenminste de chocolade-appeltaart want de citroentaart heb ik niet geproefd.

vreni rutz

Lieve Merel, alsnog gefeliciteerd met je moeder !
Wat schrijf je toch boeiend, ontzettend leuk om te lezen !
Wat ben je ondernemend en moedig !
Heel veel plezier verder !
veel Liefs
vreni

pap

Lieve schat. wat een mooi verhaal weer. En wat heb je al veel gedaan en gezien. Volgens mij ben je als mens in die 3 maanden tijd enorm gegroeid. beetje bij beetje voelt het steeds gewoner dat we een dochter hebben aan de andere kant van de wereld. Gelukkig appen en skypen we heel wat af.
Het is ook zo fijn dat je bij een lief, warm gezin terecht bent gekomen. Dat is goed voor mijn vaderhart .
Het gezin: Marita, Steve, Zoe & Max boft ook enorm met zo'n leuke, lieve, vrolijke, actieve au-pair. Ik zeg een win-win situatie.

Nog 3 maanden en dan is het alweer tijd om afscheid te nemen van het gezin, maar eerst staan er nog een paar grote trips op stapel. Dan je reis naar Vietnam en dan.....eindelijk komen wij naar Nieuw Zeeland om je in onze armen te sluiten en ons door jou door het KIWI land te laten leiden. Ik kan niet wachten. Lieve schat, ik ben beretrots op jou. Ik hou van jou xxxx Pap.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active