kiwiopreis.reismee.nl

Aankomst Auckland & Silverdale

Kia ora!


Het is alweer even dat ik hier aan de andere kant van de wereld terecht ben gekomen. Inmiddels heb ik al het een en ander meegemaakt, dus hoogste tijd om dat met jullie te delen!


Na 26 uur onderweg te zijn geweest, was ik dan eindelijk in Nieuw-Zeeland. Ik was behoorlijk gaar, dus ik was blij dat ik een transfer naar mijn hotel kon krijgen. Alleen nog even de plek vinden waar ik dat moest regelen... Gelukkig waren de mensen daar erg vriendelijk en kon ik gewoon in het Engels (gelukkig geen Maõri) vragen waar ik moest wezen. Samen met twee andere au pairs ging ik met de shuttle naar het hotel.

De oriëntatie was leuk, interessant en vol. We waren met 14 en hadden twee volle dagen, maar wat was het fijn om eindelijk normaal te kunnen slapen!! De dagen waren gevuld met enerzijds informatie over de omgang met kinderen, verantwoordelijkheden, bankaccounts, telefoonnummers en verwachtingen en anderzijds de ehbo cursus (die ik heb gehaald!) en wat informatie over rijden in Nieuw-Zeeland. En toen was het tijd om naar de gezinnen te gaan!!


Mijn gezin zou me bij het kantoor van de organisatie ophalen, dus werd ik daar middels een uber naartoe gebracht. Ik heb daar eventjes gezeten, waarna ik de moeder (Marita) zag aankomen. Zij begroette me erg vriendelijk en omhelsde me, dus het was gelijk goed. Samen reden we naar hun huis, wat ongeveer 30 minuten vanaf Auckland was. Onderweg heb ik mijn ogen uitgekeken, wat een mooi landschap!! En wat is het hier steil!!! Oeioei, en ik moet straks gaan rijden..

Silverdale ligt dus bovenop een heuvel (die super steil is) en is een soort woonwijk met allerlei voorzieningen in de buurt. Het is best een leuke plek. Onderaan de heuvel is een groot veld met sportfaciliteiten, er is een meer die met hoogtij vol komt te staan en waarop je kan kajakken of je kan er omheen fietsen/wandelen. Er is een winkelstraat vlakbij en er is een shopping mall. En de school van de kids staat er natuurlijk.


De aankomst in het gezin ging goed. De kinderen waren eerst best verlegen, maar na een paar minuten niet meer. Max (3) heeft me zijn trampoline skills laten zien en Zoe (7) heeft mijn haar gevlochten en we hebben verstoppertje gespeeld. De vader (Steve) heeft me zijn muziek spullen laten zien. Het voelde fijn en ik voelde me op mijn plek. Ze hadden mijn kamer ingericht, hadden zelfs stroopwafels en speculaas neergelegd!! En we zijn die dag erna naar de winkels gegaan om ontbijt en tandpasta voor mij te halen, super lief. Niet dat ik iets tegen toast heb, maar ik ben wel een beetje gehecht aan yoghurt met cruesli in de ochtend :).

Zaterdag en zondag zijn we naar twee verschillende stranden geweest. Wat een fijn gevoel!! Denkend aan waar ik vandaan kwam, is dit niet heel erg, 26 graden... Ik moet wel goed opletten dat ik genoeg smeer, want er zit hier een gat in de ozonlaag waardoor je sneller kan verbranden. Dus smeren!!

We zijn ook wezen oefenen met links rijden!! We gingen in Orewa naar een lege parkeerplek en daar ben ik aan de rechterkant in de Suzuki Swift gestapt (dit is ook de auto die ik tot mijn beschikking heb) en heb ik gelijk alles geleerd over een automaat (nu ben ik er erg blij mee!!) wat best gek was in het begin. We zijn een paar keer langs dezelfde weg met twee rotondes gereden en hebben wat geoefend met parkeren en wegrijden. Best gek hoor, links rijden! En ook zondag hebben we weer geoefend, ditmaal wat langer en verder. Ik ben uiteindelijk terug naar het huis gereden (die steile heuvel op) en heb de auto geparkeerd. Yes, gelukt!

Ook heb ik dit weekend op de fiets van Steve gereden (met helm, is verplicht) om het uit te proberen. Aangezien het hier zo super steil is ben ik erg blij met het feit dat de fiets 8 versnellingen op 3 verschillende niveaus heeft, dus die heuvel kom ik wel op!! Wanneer ik tijd vrij heb (zoals tussen 9 en 3 overdag) ga ik de boel op de fiets verkennen.


En dan was vandaag een onofficiële eerste werkdag. Iemand van de organisatie kwam langs om wat te bespreken en Marita had vandaag vrij genomen van haar werk, zodat we samen de dag door konden lopen. 's Ochtends ben ik met Zoe naar haar school, toe gewandeld en ben daarna weer teruggegaan (wat een klim, poe!!) En om 8:45 zijn we naar Max zijn daycare gereden. Eenmaal terug heb ik even een stukje wie is de mol gekeken :) en daarna hebben we de route naar Zoe's school en Max zijn daycare gereden, zodat ik dat kon oefenen. Daarna zijn we naar de shopping mall gegaan en heb ik daar wat rond gesnuffeld en het een en ander gekocht. Toen sushi voor lunch gehaald en weer terug gereden.

's Middags om 15:30 Zoe en Max opgehaald en een spelletje met ze gespeeld. Marita ging om 16:30 weg voor een uurtje, zodat de kids en ik aan elkaar en de situatie konden wennen, Ik heb ze in bad gestopt, ze klaargemaakt voor bed en met ze gespeeld totdat Marita terugkwam.


Morgenavond ga ik naar een coffee group in Orewa, waar andere au pairs ook aanwezig zullen zijn. Meeste zijn Duits heb ik begrepen, dus wellicht kan ik mijn Duits ook oefenen.


Ik heb foto's van uitzichten en stranden genomen. De professionele (met mijn fotocamera genomen) volgen nog!!


Ik wens jullie vandaag een fijne dag (of fijne avond mocht je dit 's avonds lezen) en ik sluit af met een liedje van de Maõri's, wat gezongen wordt bij ieder samenzijn.


Te aroha

Te whakapono

Te rangimarie

Tatou tatou e


(Wat zoiets betekent als liefde, hoop, vrede, voor ons allemaal)


Hei konã!!


Reacties

Reacties

Anna

Super leuk Merel. Klinkt als dat je je al compleet op je plekje voelt en het goed naar je zin heb. Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende berichtje. <3

Laura

Heel leuk om te lezen Merel! Goed om te horen dat je je er thuis voelt en leuk om zo op de hoogte te blijven! :)

Greetje

Wat een verrassing om dit te lezen en wat fijn dat het goed gaat en dat je zo lief ontvangen bent! Geniet van je tijd daar!

Papa

Hoi schat. Ik heb met veel plezier je blog gelezen. Wat een mooi verhaal. Je staat je vrouwtje maar mooi.
Ik was al trots op je, maar nu helemaal. Ik ben benieuwd naar je volgende blog. Ga zo door. Knuffel en kus. Pap

Panda

Leuk om te lezen en super dat je het naar je zin heb lief ☺❤✨

Ingrid

Hi Merel super om te lezen en dat je het zo nasr je zin hebt.Ik ga je zeker volgen.Heel veel succes en vooral plezier daar.Dikke kus van mij

Joke Heugens

Wat leuk om jouw belevenissen aan de andere kant van de wereld te volgen. Het schrijven heb je niet van een vreemde zit in de genen die je van je vader hebt gekregen.

José

Fijn om je verhalen te lezen Merel, vanaf de andere kant van de wereld, ik ben ook benieuwd naar je foto's. Lekker genieten!
Kei te whai ahau ia koe ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active